Breizh Poellrezh SF - Douarañ Santel
Breizh Poellrezh SF - Douarañ Santel

Montroulez - Morlaix

A fortified bridge site at the head of an estuary

Etre Leon ha Treger, e deun unan eus aberioù donan Breizh, el lee'h ma kember ar Jarlo gant ar C'hefleud, e oa bet diazezet Montroulez war ur beg-douar a oa staliet ur c'hreñv roman warnañ dija. Lee'hiet dispar eo, ar pezh a weier splann gant ar pont bras brudet-kaer ha 62 metr dezhañ.

Moarvat e teu anv Montroulez diwar al latin Mons relaxus (Tosenn an dlskuizhl. War-dro ar bloavezh mil e voe lakaet sever ur e'hastell gant aotrouien Landreger. Diazezet e voe kêr dlndan e warez, a-dreñv mogerioù-kreñv na ehom nemet roudoù anezho hiziv an deiz e straed an Ospital kozh E 1035 ez eas ar voure'hadenn e dale'h kont Leo'n. En diavaez d'ar gêr gloz e voe savet tri fabourz war-Iere'h an Xllvet kantved, en-dro da brioldi Sant Vazhe, hini Sant Melani ha hini Sant Martin. Eus ar XVvet betek an XVllIvet kantved e oa porzh Montroulez, a oa e-kreiz un takad ma oa kalz a bouez gant labour al lien, unan eus porzhiou pennañ Mor Breizh. Berzh a rae gant kenwerzh allien fin a veze graet « krez » anezho. Dont areas al Labouradeg butun d'en em stalian war gae Leon e 1736. Savet e voe ar pont bras e 1863 evit lakaat an hent­houarn Pariz-Brest da dremen. E 1958 e voe staget boure'h Plouyann ouzh Montroulez, hag enD e voe gallet diwar neuze sever karterioù nevez war an uhelennoù.

Pa vezer o vale e Montroulez e c'haller, e pleg ur vanell strizh, e-mesk ar c'hlasvez hag ar sterioù, dizoleiñ toennou ar gêr gloz, lee'hiad ar c'hastell pe ar melloù bolzioù a ya d'ober ar pont bras. Etre ar XIVvet hag ar XVIIvet kantved e oa bet savet an tiez pondalez, anezho arouezioù eus kêr Vontroulez, gant marc'hadourien lien. Savet int gant bannoù koad ha korbelloù a-us ar straedoù, en o c'hreiz e kaver bep taol ur pezh bras, ennañ ur mell siminal e greunvaen, ur viñs hag he zreuzennoù koad.

 

Between Leon and Tregor, at the head of one of the deepest rias in Brittany, at the point where the Jarlo and Keffleuth rivers meet, Morlaix was sited on a promontory that had already served as a Roman castrum. The exceptional quality of the site is highlighted by its famous viaduct that rises to a height of 62 metres.

Morlaix probably gets its name from the Latin Mons relaxus (Mount of Rest). which then became Montroulez in Breton. Around the year 1000 the lords of Treguier built a castle. Under Its protection and sheltered within its fortifications the town grew up, but only a little of this original citadel remains. In the Rue de I"Hospice In 1035 the village became the property of the Count of Leon. Outside the walled town, three faubourgs developed after the 12th century, each dependent on a priory: Saint-Matthieu, Saint-Melaine and Saint-Martin. From the 15th to the 18th centuries, since it was in the middle of a wealthy cloth-producing region, its port became one of the most important on the Channel coast and this forged the prosperity of the town thanks to the trade in fine cloth, known as crées (derived from the Breton word for ('shirt'). In 1736 the quays ide of Leon became home to a tobacco factory. The viaduct was built in 1863 as part of the construction of the Paris-Brest railway. In 1958, Morlaix annexed the village of Ploujean, and this provided space for the building of new district on the higher areas of the town.

When you stroll around Morlaix, you are likely to emerge from a narrow alleyway to find a setting of greenery and water with a view of the roofs of all the houses of the inner town, the site of the chateau, or the imposing presence of the viaduct's arches. The pondalez-style houses are typical of Morlaix and were built between the 14th and 17th centuries by cloth merchants They are half-timbered, with corbels facing the street, and are built around ahuge central open area that contains a monumental chimney-piece in granite, a spiral staircase and wooden passageways.

Print Print | Sitemap
© Breizh Poellrezh SF 1994 - 2017